03.
09.
2014.
Pozostałe
Pozostałe
Prof. Ryszard Lenczewski z Wydziału Operatorskiego i Krzysztof Brzezowski, pełnomocnik Rektora, uczestniczą w programie Clear View dffb w Berlinie.
Deutsche Film- und Fernsehakademie Berlin (dffb, German Film and Television Academy Berlin) zaprosiła przedstawicieli szkół filmowych do udziału w warsztatach i seminarium, zorganizowanym w ramach Programu Media Unii Europejskiej, we współpracy z London Film School i FAMU.
Program szkoleniowy DFFB odbywający się w Berlinie od 1 do 5 września ma na celu prezentację możliwości, jakie daje cyfrowa postprodukcja.
Do Berlina pojechali prof. Ryszard Lenczewski z Wydziału Operatorskiego i Krzysztof Brzezowski, pełnomocnik Rektora ds. Promocji i Kontaktów Międzynarodowych.
- To warsztaty i seminarium poświęcone najnowszym technikom zapisu obrazu filmowego i postprodukcji cyfrowej - mówi prof. Ryszard Lenczewski, prodziekan Wydziału Operatorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi. - Byłem gościem podobnego programu dwa lata temu, a w latach 80. w tamtejszej szkole uczyłem.
"Cyfrowa postprodukcja wniosła ogromne zmiany do produkcji filmów fabularnych. jest to największa zmiana od czasu udźwiękowienia filmu, która oznacza, że wszyscy zaangażowani w proces robienia filmu muszą zmienić swój sposób myślenia, przede wszystkim operatorzy, ale też reżyserzy i producenci. W rezultacie nowych cyfrowych metod produkcji jej koncepcja musi być opracowana przed rozpoczęciem zdjęć z uwzględnieniem analizy twórczych, technicznych i finansowych możliwości projektu." - piszą organizatorzy warsztatów.
Do Berlina pojechali prof. Ryszard Lenczewski z Wydziału Operatorskiego i Krzysztof Brzezowski, pełnomocnik Rektora ds. Promocji i Kontaktów Międzynarodowych.
- To warsztaty i seminarium poświęcone najnowszym technikom zapisu obrazu filmowego i postprodukcji cyfrowej - mówi prof. Ryszard Lenczewski, prodziekan Wydziału Operatorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi. - Byłem gościem podobnego programu dwa lata temu, a w latach 80. w tamtejszej szkole uczyłem.
"Cyfrowa postprodukcja wniosła ogromne zmiany do produkcji filmów fabularnych. jest to największa zmiana od czasu udźwiękowienia filmu, która oznacza, że wszyscy zaangażowani w proces robienia filmu muszą zmienić swój sposób myślenia, przede wszystkim operatorzy, ale też reżyserzy i producenci. W rezultacie nowych cyfrowych metod produkcji jej koncepcja musi być opracowana przed rozpoczęciem zdjęć z uwzględnieniem analizy twórczych, technicznych i finansowych możliwości projektu." - piszą organizatorzy warsztatów.