Szkoła Filmowa x Netflix: nowe koncepcje serialowe
Wszystkie newsy
ENGLISH
1
25. 11. 2024.
Pozostałe

W warszawskim kinie Iluzjon 3-osobowe zespoły przedstawiły swoje projekty, które powstały podczas II edycji programu developmentowego współtworzonego przez Szkołę Filmową w Łodzi oraz serwis Netflix.

"W lutym 2024 roku pięć wyłonionych w drodze pitchingu zespołów drugiej edycji programu zabrało się do ciężkiej pracy, doświadczając zarówno upadków, jak i wzlotów. Widzieliśmy ekscytację i widzieliśmy załamania. Projekty rozbijały się o ścianę i z powrotem składały się w całość. Przez cały ten czas nieocenioną pomoc stanowili zapewnieni nam przez Netflix eksperci: Katrin Merkel (Serial Eyes, DFFB), Sue Ahern (BBC), Naomi Levari (Black Sheep Film Productions) oraz Linda Green (Leading Creative Talent, BBC, SKY). Dzisiaj, po dziewięciu miesiącach pracy, jesteśmy gotowi zaprezentować Państwu efekty naszego małego serialowego laboratorium".

Zespoły kreatywne tworzyli nasi studenci: scenariopisarstwa, reżyserii i produkcji, a podczas finału zaprezentowali oni projekty serialowe:

* DINTOJRA, dramat gangsterski, autorzy: Piotr Hadyna (scenarzysta), Tymoteusz Kałużewski (reżyser), Filip Mańka (producent kreatywny);

* ŁYPIĄ OCZY Z WODY, komedia kryminalna, autorzy: Tomasz Koc (scenarzysta), Ewa Japola (reżyserka), Nadia Przytuła (producentka kreatywna);

* ABDYKACJA, kostiumowe coming of age, autorzy: Karolina Bogus (scenarzystka), Artem Rachkelyuk (reżyser), Karolina Zimoch (producentka kreatywna);

* BĘDZIESZ TEGO POTRZEBOWAĆ, komediodramat psychologiczny, autorzy: Agata Burdajewicz (scenarzystka), Agnieszka Kalińska (reżyserka), Zuzanna Siwiec (producentka kreatywna);

* PLASTIC GOLD, czarny komediodramat, autorzy: Jan Bąk (scenarzysta), Franciszek Berbeka (reżyser), Michalina Pruska (producentka kreatywna).

W program byli zaangażowani nasi wykładowcy: Kacper Wysocki, Bartosz Staszczyszyn, Arkadiusz Antosz, Anna Pachnicka, Leszek Dawid, Andrzej Mellin, Marcin Malatyński oraz reprezentanci platformy Netflix: Kaśka Śliwińska-Kłosowicz, Tomasz Dąbrowski i Ben Harris.

Partnerstwo Szkoły Filmowej w Łodzi i serwisu Netflix wspiera rozwój artystyczny i zawodowy najzdolniejszych studentek i studentek, by zapewnić im jak najlepszy start w profesjonalnej karierze, a także oddanie głosu nowemu pokoleniu polskich filmowców i poznanie tych ich pomysłów, które mają szansę na realizację.