04.
05.
2023.
Pozostałe
Pozostałe
To przygodowy, interaktywny reportaż o uchodźcach. Autorem gry RPG jest Jędrzej Napiecek, absolwent naszego scenariopisarstwa. Polecamy!
Nie tylko filmy! Absolwenci naszej Szkoły coraz częściej podejmują się pracy nad kreacjami gier video. Tym razem mamy przyjemność przedstawić - We. The Refugees: TICKET TO EUROPE.
"Jesteś trzydziestoletnim, aspirującym pisarzem z Warszawy, który postanawia po raz pierwszy w życiu zrobić coś naprawdę znaczącego. Już wkrótce zadziwisz literacki światek swoim wstrząsającym reportażem o uchodźcach – twoja książka zainspiruje tłumy i rozbudzi ludzkie serca, zburzy mury nietolerancji i zmieni świat na lepsze na wszystkie możliwe sposoby.
Zanim odbierzesz literacką nagrodę Pulitzera, pozostaje tylko trywialna kwestia faktycznej podróży do Afryki w celu zebrania notatek do książki. Masz genialny plan, by udawać uchodźcę i dostać się na jedną z przemytniczych łodzi, które wypływają z wybrzeży Afryki w stronę Europy. To z pewnością nie może być trudne, a ty wcale nie oszalałeś. Z pewnością… Prawda?"
to opis fabuły "We. The Refugees: TICKET TO EUROPE" - gry, która swą premierę miała 1 maja. Autorem jej scenariusza jest Jędrzej Napiecek, absolwent naszego scenariopisarstwa. To gra w głównej mierze tekstowa, z ilustracjami portretującymi aktualny przebieg akcji oraz oryginalnym 90-minutowym soundtrackiem, a jej scenariusz jest gigantyczny - ma prawie 1300 stron. W tworzeniu gry pomagała też doktorantka scenariopisarstwa Monika Dembińska.
Co warto wiedzieć o grze?
Ważny, współczesny temat
Gra portretuje zjawisko tzw. "kryzysu uchodźczego" - bardzo realnego wyzwania, z którym od lat zmaga się Europa, szczególnie na swoich południowych granicach.
Bogata fabuła
Scenariusz gry jest wielowątkowy i długi na 2 miliony znaków, co odpowiada 3-4 powieściom. Znaczące wybory oraz ich konsekwencje prowadzą do wielu rozwidleń fabularnych, co umożliwia graczom poznawanie nowych postaci i odkrywanie nowych wątków podczas drugiego i trzeciego przejścia gry.
Zrozumiałe przedstawienie skomplikowanego tematu
Bohaterem jest Europejczyk, który jako outsider postanawia eksplorować świat uchodźców. Tym samym perspektywa protagonisty jest zbliżona do perspektywy gracza. Gra świadomie wykorzystuje stereotyp „podróży białego mężczyzny do egzotycznego świata” i wchodzi z nim w kulturową dyskusję.
Wielopoziomowa, oryginalna narracja
Gra jest metakontekstualna – to nie tylko reportaż o uchodźcach, ale także interaktywna powieść przedstawiająca sam proces tworzenia reportażu. W ten sposób gracz odkrywa zarówno trudy odysei uchodźców, jak i moralne dylematy pisarza związane z eksploracją tematu.
Historia inspirowana prawdziwymi wydarzeniami
Proces pisania poprzedziła seria wywiadów z uchodźcami, którzy poznali koncepcję gry. W tym celu twórcy odwiedzili obóz dla uchodźców Moria na greckiej wyspie Lesbos, gdzie zaprezentowali prototyp gry uchodźcom oraz wolontariuszom. Scenariusz był także konsultowany przez ekspertów z organizacji pozarządowych.
Główne cechy gry:
• 10 godzin rozgrywki przy pojedynczym przejściu gry
• W sumie około 30 godzin treści do odkrycia
• Tysiące wyborów dialogowych!
• Różnorodne ścieżki i rozwidlenia fabularne umożliwiają nawet 3 unikatowe przejścia gry Setki cech oraz przedmiotów, które może zdobyć gracz
• Ponad 100 Achievementów - specjalnych Notatek, na podstawie których gracz stworzy swój unikalny reportaż
• Około 20 postaci, których można spotkać i poznać ich historie
• 5 krajów do odwiedzenia oraz Morze Śródziemne do przepłynięcia • 90 minut oryginalnej ścieżki dźwiękowej
• Prawie 100 ręcznie rysowanych ilustracji
Zobacz trailer gry
"Jesteś trzydziestoletnim, aspirującym pisarzem z Warszawy, który postanawia po raz pierwszy w życiu zrobić coś naprawdę znaczącego. Już wkrótce zadziwisz literacki światek swoim wstrząsającym reportażem o uchodźcach – twoja książka zainspiruje tłumy i rozbudzi ludzkie serca, zburzy mury nietolerancji i zmieni świat na lepsze na wszystkie możliwe sposoby.
Zanim odbierzesz literacką nagrodę Pulitzera, pozostaje tylko trywialna kwestia faktycznej podróży do Afryki w celu zebrania notatek do książki. Masz genialny plan, by udawać uchodźcę i dostać się na jedną z przemytniczych łodzi, które wypływają z wybrzeży Afryki w stronę Europy. To z pewnością nie może być trudne, a ty wcale nie oszalałeś. Z pewnością… Prawda?"
to opis fabuły "We. The Refugees: TICKET TO EUROPE" - gry, która swą premierę miała 1 maja. Autorem jej scenariusza jest Jędrzej Napiecek, absolwent naszego scenariopisarstwa. To gra w głównej mierze tekstowa, z ilustracjami portretującymi aktualny przebieg akcji oraz oryginalnym 90-minutowym soundtrackiem, a jej scenariusz jest gigantyczny - ma prawie 1300 stron. W tworzeniu gry pomagała też doktorantka scenariopisarstwa Monika Dembińska.
Co warto wiedzieć o grze?
Ważny, współczesny temat
Gra portretuje zjawisko tzw. "kryzysu uchodźczego" - bardzo realnego wyzwania, z którym od lat zmaga się Europa, szczególnie na swoich południowych granicach.
Bogata fabuła
Scenariusz gry jest wielowątkowy i długi na 2 miliony znaków, co odpowiada 3-4 powieściom. Znaczące wybory oraz ich konsekwencje prowadzą do wielu rozwidleń fabularnych, co umożliwia graczom poznawanie nowych postaci i odkrywanie nowych wątków podczas drugiego i trzeciego przejścia gry.
Zrozumiałe przedstawienie skomplikowanego tematu
Bohaterem jest Europejczyk, który jako outsider postanawia eksplorować świat uchodźców. Tym samym perspektywa protagonisty jest zbliżona do perspektywy gracza. Gra świadomie wykorzystuje stereotyp „podróży białego mężczyzny do egzotycznego świata” i wchodzi z nim w kulturową dyskusję.
Wielopoziomowa, oryginalna narracja
Gra jest metakontekstualna – to nie tylko reportaż o uchodźcach, ale także interaktywna powieść przedstawiająca sam proces tworzenia reportażu. W ten sposób gracz odkrywa zarówno trudy odysei uchodźców, jak i moralne dylematy pisarza związane z eksploracją tematu.
Historia inspirowana prawdziwymi wydarzeniami
Proces pisania poprzedziła seria wywiadów z uchodźcami, którzy poznali koncepcję gry. W tym celu twórcy odwiedzili obóz dla uchodźców Moria na greckiej wyspie Lesbos, gdzie zaprezentowali prototyp gry uchodźcom oraz wolontariuszom. Scenariusz był także konsultowany przez ekspertów z organizacji pozarządowych.
Główne cechy gry:
• 10 godzin rozgrywki przy pojedynczym przejściu gry
• W sumie około 30 godzin treści do odkrycia
• Tysiące wyborów dialogowych!
• Różnorodne ścieżki i rozwidlenia fabularne umożliwiają nawet 3 unikatowe przejścia gry Setki cech oraz przedmiotów, które może zdobyć gracz
• Ponad 100 Achievementów - specjalnych Notatek, na podstawie których gracz stworzy swój unikalny reportaż
• Około 20 postaci, których można spotkać i poznać ich historie
• 5 krajów do odwiedzenia oraz Morze Śródziemne do przepłynięcia • 90 minut oryginalnej ścieżki dźwiękowej
• Prawie 100 ręcznie rysowanych ilustracji
Zobacz trailer gry