Kostium i charakteryzacja tworzą postać
Wszystkie newsy
ENGLISH
1
19. 03. 2014.
Pozostałe

- Skorzystałem z estetyki Kabaretu Starszych Panów i piosenek "Do ciebie szłem" w wykonaniu Wiesława Gołasa oraz "Stacyjka Zdrój" Kaliny Jędrusik - mówi Maciej Buchwald, student III roku reżyserii.

Maciej Buchwald reżyserował drugą z 10 etiud realizowanych podczas warsztatów scenograficzno-charakteryzatorsko-kostiumograficznych w Szkole Filmowej prowadzonych przez Ewę Braun od 18 do 21 marca. - To historyjka o operatorze, który kocha się w aktorce, tak jak u Starszych Panów gwiazdy są z papieru. To ćwiczenie scenograficzne uczy odtwarzania estetyki z konkretnego czasu, można się pobawić i nauczyć, jak budować klimat epoki, żeby nie było lipy.

Warsztaty Ewy Braun, scenografa i dekoratora wnętrz, członkini Amerykańskiej Akademii Filmowej oraz Polskiej Akademii Filmowej (za scenografię do "Listy Schindlera" w reż. Stevena Spielberga dostała Oscara), zaczęły się we wtorek i potrwają do piątku.

- Zasadą moich warsztatów jest współpraca trzech wydziałów: reżyserii, operatorskiego i aktorskiego - mówi Ewa Braun. W etiudach biorą udział studenci III roku tych kierunków. - Tradycją staje się także współpraca Szkoły Filmowej z warszawską Akademią Sztuk Pięknych, studentki Agata Zalewska i Paulina Mazoń pracują z nami w ramach warsztatów.

Trzecią etiudę, o dziewczynie, która w garderobie opłakuje ukochanego pojawiającego się jako duch, reżyseruje Eri Mizutani.

- Warsztaty mają pokazać w sposób praktyczny, jak środki inscenizacyjne: kostium, charakteryzacja i scenografia tworzą postać filmową. W tym roku zadanie studentów polega na odtworzeniu klimatu w kabarecie czy variete, na wyreżyserowaniu i interpretacji szlagieru, numeru estradowego, tańca w lokalu rozrywkowym – wyjaśnia Ewa Braun. – Studenci decydowali, czy zajmą się interpretacją wokalną, taneczną czy iluzjonistyczną, mogli inspirować się znanymi filmami, jak niedawny „Artysta” Jeana Dujardin, songami Brechta czy klasycznym polskim kabaretem. Scena do etiudy miała być osadzona około 1904 roku, w latach 30. lub 50.
 

Zdjęcia do etiudy Macieja Buchwalda realizował Tomasz Gajewski. Kierownik produkcji: Jagoda Likowiec.

Charakteryzacja - Międzynarodowe Studium Dziewulskich Policealna Szkoła Charakteryzacji, Wizażu i Stylizacji; charakteryzatorzy: Małgorzata Maykut, Marta Górska, Katarzyna Jankowska; studenci: Izabela Kostecka, Agnieszka Lesiuk, Anna Geryk, Małgorzata Ejmocka.

Zdjęcia: Mikołaj Zacharow