Polecamy! FILMTERACTIVE 2025
Wszystkie newsy
ENGLISH
1
17. 10. 2025.
Pozostałe

Polski i francuski sektor kreatywny spotkają się w Łodzi podczas FILMTERACTIVE 2025! Szkoła Filmowa w Łodzi jest Partnerem wydarzenia.

23 października 2025 r. w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej odbędzie się 14. edycja Filmteractive – konferencji, która od lat łączy twórców, biznes i nowe technologie. W tym roku wydarzenie zaoferuje branży kreatywnej przestrzeń do wymiany wiedzy, prezentacji innowacyjnych rozwiązań i budowania międzynarodowych relacji. W centrum uwagi jest innowacja, gaming oraz francuski sektor kreatywny.

Filmteractive 2025 to: eksperckie panele i prezentacje praktycznych case studies, networking z międzynarodowymi firmami gamingowymi, dyskusje o AI, innowacjach i przyszłości przemysłów kreatywnych. Konferencja kompleksowo pokazuje, jak łączyć kreatywność z biznesem i technologią. Wydarzenie wpisuje się w formułę Country of Focus, w ramach której Filmteractive prezentuje doświadczenia wybranych państw w rozwijaniu sektora kreatywnego. W 2025 roku na konferencji zaprezentuje się Francja.

„Filmteractive od lat pokazuje, że kreatywność to nie tylko sztuka, ale także kluczowy zasób gospodarczy. Współpraca między twórcami i biznesem otwiera drogę do innowacji, a dzięki tegorocznej formule Country of Focus: France dajemy branży wyjątkową okazję, by czerpać inspiracje i nawiązywać międzynarodowe partnerstwa” – mówi Olgierd Cygan, założyciel Filmteractive i prezes Future.Company.

Na scenie pojawią się przedstawiciele globalnych marek, instytucji i organizacji branżowych, którzy będą dyskutować o kluczowych wyzwaniach w sektorze kreatywnym: od AI po sposoby skutecznego łączenia biznesu z twórcami. Na scenie pojawi się m.in. Dawid Borowiec, Head Global Marketingu w Danone, który opowie o tym, kiedy marka staje się ikoną na przykładzie Evian oraz o inspirujących partnerstwach kreatywnych. Nie czy, ale dlaczego biznes potrzebuje kreatywności – na to i inne pytania odpowie Dariusz Maciołek (CMO&CXO BNP Paribas) w rozmowie z Olgierdem Cyganem (Prezesem Future.Company / założycielem Filmteractive). W programie są również dwie dyskusje, w których eksperci pokażą, jak współpraca z twórcami może realnie wspierać rozwój biznesu oraz jak AI zmienia reklamę i sektor kreatywny. Praktycy rynku przeanalizują wpływ nowych narzędzi i modeli działania na branżę. Ważnym punktem programu będzie także prezentacja programu Kreatywna Europa, która przybliży możliwości finansowania międzynarodowych projektów.

Tegoroczna edycja Filmteractive odbywa się w partnerstwie z R_ed Rethink Digital Fest – topowym wydarzeniem na styku biznesu i technologii.

Więcej informacji: www.filmteractive.eu
Organizator: Fundacja Media Klaster
Współorganizator: Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Miasto Łódź, Invest in Łódź, Kreatywna Europa
Sponsor: Immergas
Partnerzy: Centrum Kreatywności Targowa, Krajowa Izba Gospodarcza, Future.Company, Smart Engine, Szkoła Filmowa w Łodzi, vnLAB, Digital Poland, IAB Polska, DIMAQ, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych - KIPA