11.
06.
2025.
Wydział
Operatorski
Operatorski
OCZARY Kasi Mikstackiej to wizualna alternatywa – świat, w którym kobieca mądrość, intuicja i siła nie zostały zdławione przez stosy. Wystawę zobaczymy 12 czerwca o godz. 18.00 w bud. CNM.
Wystawa została przygotowana w ramach pracy magisterskiej na kierunku fotografia w Szkole Filmowej w Łodzi. Kuratorem wystawy Kasi Mikstackiej jest Paweł Bownik. OCZARY są częścią SPIN OFF Fotofestiwalu w Łodzi. Od 12 czerwca (czwartek) od godz. 18.00 w bud. Centrum Nowych Mediów (II piętro) naszej Szkoły.
OCZARY
Polowania na czarownice, które nasiliły się w XVI i XVII wieku, były nie tylko wyrazem strachu przed magią i nieznanym, ale także odbiciem głębokich napięć społecznych, religijnych i politycznych.
Oskarżane były przede wszystkim kobiety – niezależne, starsze, wdowy, zielarki, strażniczki wiedzy, które wykraczały poza ramy ówczesnych norm. Było to brutalne narzędzie kontroli, które na wieki ugruntowało opresję wobec kobiet, tłumiąc ich siłę i potencjał.
A gdyby historia potoczyła się inaczej?
Co, jeśli te procesy nigdy by się nie odbyły?
Jak mogłoby to wpłynąć na rozwój kobiecej niezależności, nauki, duchowości, a także całego społeczeństwa? Cykl „Oczary” to wizualna alternatywa – świat, w którym kobieca mądrość, intuicja i siła nie został zdławione przez stosy. Jedenaście fotografii, pełnych symbolizmu, przenosi nas do rzeczywistości, gdzie kobiety od wieków mogły rozwijać swoje umiejętności, kształtować kulturę i naukę bez strachu przed prześladowaniem.
To zaproszenie do refleksji nad tym, jak wyglądałaby nasza rzeczywistość, gdyby historia była mniej brutalna dla tych, które miały odwagę być inne.
OCZARY
Polowania na czarownice, które nasiliły się w XVI i XVII wieku, były nie tylko wyrazem strachu przed magią i nieznanym, ale także odbiciem głębokich napięć społecznych, religijnych i politycznych.
Oskarżane były przede wszystkim kobiety – niezależne, starsze, wdowy, zielarki, strażniczki wiedzy, które wykraczały poza ramy ówczesnych norm. Było to brutalne narzędzie kontroli, które na wieki ugruntowało opresję wobec kobiet, tłumiąc ich siłę i potencjał.
A gdyby historia potoczyła się inaczej?
Co, jeśli te procesy nigdy by się nie odbyły?
Jak mogłoby to wpłynąć na rozwój kobiecej niezależności, nauki, duchowości, a także całego społeczeństwa? Cykl „Oczary” to wizualna alternatywa – świat, w którym kobieca mądrość, intuicja i siła nie został zdławione przez stosy. Jedenaście fotografii, pełnych symbolizmu, przenosi nas do rzeczywistości, gdzie kobiety od wieków mogły rozwijać swoje umiejętności, kształtować kulturę i naukę bez strachu przed prześladowaniem.
To zaproszenie do refleksji nad tym, jak wyglądałaby nasza rzeczywistość, gdyby historia była mniej brutalna dla tych, które miały odwagę być inne.