27.
05.
2025.
Wydział
Produkcja
Produkcja
"Film Production in the 21st Century. 16th International Small Cinemas Conference" odbędzie się w naszej Szkole w dniach 13-15 października. NA ZGŁOSZENIA CZEKAMY DO 30 CZERWCA.
Tworzenie filmu obejmuje kilka etapów, od wstępnej koncepcji do ostatecznej dystrybucji, w tym preprodukcję, produkcję (zdjęcia) i postprodukcję (montaż, dźwięk, efekty wizualne), koncentruje się na aspektach logistycznych i finansowych, które prowadzą do ukończenia filmu. Produkcja filmowa odbywa się w różnych kontekstach gospodarczych, społecznych i politycznych. W przeszłości przemysł filmowy przeszedł spektakularne przemiany (dźwięk, barwa, scenografia i dekoracje, technologia), które miały znaczący wpływ na sposób tworzenia filmów. Podobnie, wdrożenie procesów produkcji wirtualnej i wykorzystanie sztucznej inteligencji miało transformacyjny wpływ na produkcję filmową. W rezultacie narodowe przemysły filmowe jak i międzynarodowe korporacje przyjęły nowe technologie, które znacznie zmieniły branżę. Wielu producentów (zwłaszcza państwowych) przyjęło strategie mające na celu ochronę własnych interesów lub zacieśnienie współpracy (poprzez koprodukcje lub inne formy) z innymi podmiotami, aby sprostać nowym wyzwaniom. W zmieniających się warunkach gospodarczych, społecznych, prawnych i artystycznych ważne jest zrozumienie, w jaki sposób przedsiębiorstwa, filmowcy i osoby związane z branżą filmową dostosowują się i znajdują strategie umożliwiające produkcję i jej zrównoważony rozwój.
Szkoła Filmowa w Łodzi we współpracy z 16th Small Cinemas Conference zaprasza do zgłaszania 20-minutowych propozycji indywidualnych i panelowych (maksymalnie cztery prezentacje) oraz propozycji okrągłego stołu na szeroki zakres tematów (od studiów branżowych, przez historię produkcji, po indywidualną praktykę i analizę tekstową) związanych z różnorodnymi procesami (produkcyjnymi, przedprodukcyjnymi i poprodukcyjnymi):
· regionalizm w produkcji filmowej;
· niezależny producent i jego rola w kinie narodowym;
· zwrot archiwalny w badaniach nad produkcją, nowa historia kina;
· kultura produkcji filmowej: aspekty prawne i organizacyjne;
· proces tworzenia filmu, producenci, członkowie ekipy w filmach o kręceniu filmów;
· porównanie produkcji „małych” i „dużych” filmów (wyzwania, oczekiwania itp.);
· wpływ małych/dużych firm produkcyjnych na skuteczny marketing/dystrybucję ich produktów;
· praktyki małych (krajowych, autorskich, artystycznych, niezależnych) firm produkcyjnych i ich strategie sukcesu
· strategie „małej” vs. „dużej” produkcji;
· wyzwania produkcyjne a polityka;
· sztuczna inteligencja w produkcji filmowej.
Zgłoszenia powinny zawierać: tytuł, autora (autorów), afiliację instytucjonalną, streszczenie o długości do 250 słów oraz krótką biografię autora (autorów). Mile widziane są zgłoszenia paneli złożonych z maksymalnie czterech prezentacji. Streszczenia paneli powinny mieć długość do 600 słów i opisywać rolę każdego z prezenterów w panelu. Zakładamy organizację paneli w języku angielskim jak również w języku polskim.
Propozycje należy przesyłać na adres: conference@filmschool.lodz.pl, w temacie wiadomości wpisując „Submission to Lodz Conference 2025”. Termin nadsyłania zgłoszeń: 30 czerwca 2025 r. Potwierdzenie przyjęcia: 15 lipca 2025 r.
Opłata rejestracyjna wynosi 170 PLN lub 85 PLN dla doktorantów, dla studentów jest bezpłatna. Opłata obejmuje: udział w konferencji, materiały, przekąski, napoje. Uczestnicy są odpowiedzialni za dojazd, zakwaterowanie i wyżywienie. Jeśli referat zostanie wybrany do konferencji, opłatę rejestracyjną należy uiścić do 30 lipca 2025 r.
Kontakt:
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z organizatorami konferencji pod adresem conference@filmschool.lodz.pl.
Szkoła Filmowa w Łodzi we współpracy z 16th Small Cinemas Conference zaprasza do zgłaszania 20-minutowych propozycji indywidualnych i panelowych (maksymalnie cztery prezentacje) oraz propozycji okrągłego stołu na szeroki zakres tematów (od studiów branżowych, przez historię produkcji, po indywidualną praktykę i analizę tekstową) związanych z różnorodnymi procesami (produkcyjnymi, przedprodukcyjnymi i poprodukcyjnymi):
· regionalizm w produkcji filmowej;
· niezależny producent i jego rola w kinie narodowym;
· zwrot archiwalny w badaniach nad produkcją, nowa historia kina;
· kultura produkcji filmowej: aspekty prawne i organizacyjne;
· proces tworzenia filmu, producenci, członkowie ekipy w filmach o kręceniu filmów;
· porównanie produkcji „małych” i „dużych” filmów (wyzwania, oczekiwania itp.);
· wpływ małych/dużych firm produkcyjnych na skuteczny marketing/dystrybucję ich produktów;
· praktyki małych (krajowych, autorskich, artystycznych, niezależnych) firm produkcyjnych i ich strategie sukcesu
· strategie „małej” vs. „dużej” produkcji;
· wyzwania produkcyjne a polityka;
· sztuczna inteligencja w produkcji filmowej.
Zgłoszenia powinny zawierać: tytuł, autora (autorów), afiliację instytucjonalną, streszczenie o długości do 250 słów oraz krótką biografię autora (autorów). Mile widziane są zgłoszenia paneli złożonych z maksymalnie czterech prezentacji. Streszczenia paneli powinny mieć długość do 600 słów i opisywać rolę każdego z prezenterów w panelu. Zakładamy organizację paneli w języku angielskim jak również w języku polskim.
Propozycje należy przesyłać na adres: conference@filmschool.lodz.pl, w temacie wiadomości wpisując „Submission to Lodz Conference 2025”. Termin nadsyłania zgłoszeń: 30 czerwca 2025 r. Potwierdzenie przyjęcia: 15 lipca 2025 r.
Opłata rejestracyjna wynosi 170 PLN lub 85 PLN dla doktorantów, dla studentów jest bezpłatna. Opłata obejmuje: udział w konferencji, materiały, przekąski, napoje. Uczestnicy są odpowiedzialni za dojazd, zakwaterowanie i wyżywienie. Jeśli referat zostanie wybrany do konferencji, opłatę rejestracyjną należy uiścić do 30 lipca 2025 r.
Kontakt:
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z organizatorami konferencji pod adresem conference@filmschool.lodz.pl.