Działamy z Netflixem! Tematem - mini serial
Wszystkie newsy
ENGLISH
1
14. 03. 2023.
Pozostałe

Studenci naszej Szkoły rozpoczęli prace nad projektami mini seriali. W październiku poznają je przedstawiciele platform streamingowych. A później – być może i Wy, widzowie?

Długofalowy program rozwoju pomysłów na mini serial (4-6 odcinków) rozpoczął się w marcowy weekend i potrwa aż do października. Możliwy jest dzięki rozpoczętej w ubiegłym roku współpracy Szkoły Filmowej w Łodzi z Netflixem.

Program rozwija i testuje pomysły na seriale, ale i twórcze relacje. Bierze w nim udział dwunastu studentów reżyserii, scenariopisarstwa i produkcji filmowej. Podczas pierwszego spotkania wyklarowały się cztery grupy trzyosobowe, będą pracować w zespołach reżyser-scenarzysta-producent. Każda grupa rozwijać będzie jeden pomysł na serial, który w październiku zaprezentują przedstawicielom platform streamingowych. Jest szansa na to, by twórcza studencka praca przerodziła się w produkcję serialu pod znaną produkcyjną banderą.

Projekty rozwijane są pod opieką wykładowców scenariopisarstwa: Kacpra Wysockiego i Bartosza Staszczyszyna a także Anny Pachnickiej, Dziekana i wykładowczyni Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej; Marcina Malatyńskiego, Pełnomocnika Rektora ds. Współpracy Międzynarodowej i wykładowcy naszej Szkoły; Leszka Dawida, Prodziekana i wykładowcy Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej oraz Andrzeja Mellina, Kierownika Katedry Scenariopisarstwa Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej. Raz w miesiącu natomiast twórcze teamy czekają warsztaty z przedstawicielami Netflixa.

Głównym założeniem długoterminowej współpracy Szkoły Filmowej w Łodzi i Netflix jest rozwój twórczy nowego pokolenia filmowców z Polski. Partnerów łączą wspólne cele – odkrywanie i wspieranie młodych talentów, a także umożliwienie im doskonalenia praktycznych kompetencji zawodowych, niezbędnych do rozpoczęcia kariery na zmieniającym się rynku filmowym.

Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta 222 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach. Udostępnia on wiele gatunków filmów, seriali, programów i gier mobilnych w różnych językach.

red. Jolanta Karpińska