Jesienny sezon teatralny, a tam mary i… HAMLET
Wszystkie newsy
ENGLISH
1
31. 10. 2023. Wydział
Aktorski

HAMLETEM, w reż. Macieja Gorczyńskiego, otwieramy sezon w Teatrze Studyjnym! Na scenie aktorzy-dyplomanci, rocznik 2023/2024. A po drugiej stronie "seansu" – widzowie. Kiedy? Premiera 9-10 listopada.

SPEKTAKL DYPLOMOWY STUDENTÓW WYDZIAŁU AKTORSKIEGO ROK AKADEMICKI 2023/2024

HAMLET
William Szekspir
Przekład: Stanisław Barańczak

Reżyseria: Maciej Gorczyński
Scenografia, kostiumy, reżyseria światła: Iwona Bandzarewicz
Muzyka: Jan Jakubik, współpraca Szantal Strzelińska i Antoni Włosowicz
Choreografia: Piotr Mateusz Wach
Inspiracje muzyczne: Lena Witkowska
Asystent reżysera: Jakub Santarosa
Asystentka choreografa: Maria Chojnacka
Inspicjent: Jakub Kondrat
Inżynier wyobraźni: Konrad Krupiński
Fotosy: Iwona Bandzarewicz
Obraz na plakacie: Iwona Bandzarewicz
Grafika: Tomasz Kubicki

W spektaklu wykorzystano: Wiersz „Prolog/dziesięć ostatnich dni życia poety” Jakuba Santarosy do muzyki Jana Jakubika
Wiersz „Tato” Konrada Krupińskiego do muzyki Jana Jakubika

Obsada:
Maria Chojnacka - HAMLET, OFELIA 
Dorota Goljasz - HAMLET, GERTRUDA 
Szantal Strzelińska - HAMLET, DUCH, AKTORKA 
Maksymilian Hojka - HAMLET, POLONIUSZ

Jan Jakubik - HAMLET, ROSENCRANTZ 
Jakub Kondrat - HAMLET, LAERTES, AKTOR 
Konrad Krupiński - HAMLET, GUILDENSTERN, GRABARZ
Jakub Santarosa - HAMLET, KLAUDIUSZ

Premiera: 9 i 10 listopada 2023
Czas trwania spektaklu: 2 godz., 40 min. (15 minut przerwy) 

Na stypę u króla Klaudiusza przychodzi niczym chochoł w Weselu nie duch, ale dusza ojca. Jej obecność odczuwa tylko Hamlet, zbuntowany chłopak, odrzucony przez matkę następca tronu, rozdarty między miłością do Ofelii i żałobą po śmierci ojca. Hamlet odczytuje znaki przekazywane przez zjawę, rozpoczynając, kolejny raz, mityczną opowieść Szekspira. Jednocześnie świat spektaklu rozpada się podobnie jak osobowość Hamleta. Każdy z przedstawionych w spektaklu Hamletów reprezentuje inną dominującą cechę tej archetypowej postaci, od bezpardonowej bezwzględności do anarchicznego poczucia humoru. W odwróconym świecie „Hamleta” normalność staje się symptomem choroby, szaleństwo zaś – próbą przywrócenia sprawiedliwości, walką o wolność i samoświadomość. Prowokacyjna obecność Hamletów staje się dla pozostałych postaci wyrzutem sumienia i zadrą. Przynosi również nieszczęście, co przedstawiamy w rozbudowanym wątku Ofelii. Teatr w rozumieniu „Hamleta” jest zwierciadłem podstawionym naturze. Dlatego nasz Hamlet korzystając z chwytów i języka teatru postdramatycznego, kieruje autorefleksyjne spojrzenie na formę spektaklu dyplomowego. Zadaje pytanie o sprawczość i siłę teatru. 
Maciej Gorczyński

TEATR STUDYJNY W ŁODZI / UL. KOPERNIKA 8  
teatrstudyjny.lodz.pl/hamlet