Filmteractive 2014
Wszystkie newsy
ENGLISH
1
24. 09. 2014.
Pozostałe

O godz. 10 rano w hali telewizyjnej Szkoły Filmowej rozpoczęła się 4. edycja Filmteractive, międzynarodowego wydarzenia poświęconego rozwiązaniom second screen i innowacyjnym treściom audiowizualnym.

Filmteractive 2014 to wyjątkowa edycja z interesującym programem. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele takich marek konsumenckich oraz mediowych jak RedBull czy TVP. Na targi interaktywnych treści audiowizualnych przyszła rekordowa liczba zgłoszeń.

Temat przewodni - najgorętszy trend tego roku - to content marketing.

Na co warto zwrócić uwagę w programie Filmteractive 2014 Podczas konferencji - 24 września – trzeba być na prezentacji Bernharda Hafenschera, Head of Commercial Distribution z RedBull Media House - od lat lidera w dziedzinie content marketingu. Nie do przeoczenia jest też videokonferencja z Joe Pulizzim z amerykańskiego Content Marketing Institute, który zwany jest guru marketingu treści. Nie tylko dla smakoszy cennym kąskiem może okazać się spotkanie z Richardem Herdem, Network Managerem Jamie Oliver's Food Tube. Na festiwalu zaś – 25 września – będzie można posłuchać Jonathana Webba, producenta Sundog Pictures czy twórców pierwszego polskiego serialu internetowego Horda.  ZAiKS przygotował prezentację o prawach autorskich i dystrybucji utworów w sieci. Wisienką na torcie ma być prezentacja pierwszego ujęcia sytuacji content marketingu w Polsce, w Raporcie przygotowanym specjalnie na tę okazję, który zaprezentują jego współtwórcy: Andrzej Garapich z PBI oraz Olgierd Cygan z Digital One.

25 września należy również do finałowej ósemki projektów zgłoszonych na targi innowacyjnych treści audiowizualnych. Zobaczymy najlepsze - wytypowane przez panel specjalistów - międzynarodowe prace z pogranicza transmediów, branded content czy interaktywnych treści. W tym roku nagrodę specjalną dla najlepszego projektu, pochodzącego z kraju basenu Morza Bałtyckiego ufundowała organizacja The Northern Dimension Partnership on Culture (NDPC), a nagrodę główną Filmteractive Market 2014 firma EVIO Polska.
Uczestnicy mówią o content marketingu z różnych perspektyw: marek, agencji, samych twórców i teoretyków. Agata Lepianka, Project Manager Filmteractive: - To pozwoli naszym gościom zdobyć rzetelną wiedzę, jak i poznać ciekawe projekty marketingowe, na przykład dotyczące "Gry o tron", czy rodzimych produkcji jak "Rodzinka.pl". Natomiast festiwal to dyskusje i prezentacje poświęcone dystrybucji treści wideo w Internecie. Będzie można obejrzeć międzynarodowe projekty, które są dystrybuowane właśnie w ten sposób, jak i prezentacje polskich videoblogerów.

Organizatorem Filtmteractive jest Fundacja Media Klaster, agencja interaktywna Digital One oraz PWSFTviT w Łodzi.

http://filmteractive.eu/programme.php

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,16700256,Filmteractive__O_skoku_ze_stratosfery_i_marketingu.html