Nie mieliśmy ani złotówki, mieliśmy ludzi
Wszystkie newsy
ENGLISH
1
21. 01. 2015. Wydział
Reżyseria

Dziewczyna. Chłopak. Tenisistka, bezdomna czy prostytutka? Piłkarz, strażak czy narkoman? Kim wolisz być? – pyta w swoich spotach społecznych Bartosz Kruhlik, student Wydziału Reżyserii.

Bartosz Kruhlik, student V roku Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej, zrealizował non profit spoty społeczne dla łódzkiego Stowarzyszenia AD REM. Projekt produkcyjnie wsparła Szkoła Filmowa. - Oni robią świetne rzeczy, chcieliśmy im pomóc – mówi o genezie powstania spotów student reżyserii. AD REM pomaga młodym ludziom w odnalezieniu swojego miejsca w społeczeństwie, prowadzeniu życia w zgodzie z sobą i moralnymi normami. Pomysł na realizację spotów powstał w grupie, do której oprócz Bartosza Kruhlika należał również Daniel Wawrzyniak (zdjęcia, absolwent Wydziału Operatorskiego Szkoły Filmowej) oraz Justyna Ziemkiewicz (kierownictwo produkcji, absolwentka Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej).

- Jedynym ograniczeniem, determinującym również samą koncepcję,  okazał się fakt, że nie mieliśmy na ten projekt ani jednej złotówki. Udało nam się jednak zarazić pomysłem dużą grupę osób. Wszyscy oni pomogli nam stworzyć w miarę profesjonalnie wyglądającą reklamę społeczną – mówi Kruhlik. Zdjęcia do spotów odbyły się w Szkole Filmowej w Łodzi, produkcję wsparły władze i pracownicy Szkoły. - Nie mieliśmy na to środków. Jesteśmy wdzięczni i Bartoszowi i całej ekipie za ich zaangażowanie. To oni rozkręcili całą machinę, zaangażowali swoich przyjaciół. Dzięki tym spotom opinia publiczna może poznać nas i naszych podopiecznych. Walczymy o darmową emisję tych spotów w publicznej telewizji – mówi Katarzyna Kumosińska ze Stowarzyszenia AD REM.

- Zależało nam na tym, żeby widz w trakcie oglądania spotu sam poczuł pewną niewygodę, konsternację i został z refleksją, że życie nie jest czarno białe – mówi Bartosz Kruhlik, który w pracy nad scenariuszami spotów skupił się oddaniu naszej percepcji ludzi, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji. - Inspiracją dla mnie był słynny "eksperyment Kuleszowa". To w oczach patrzącego powstają błyskawiczne oceny drugiej osoby. Widząc bezdomnego w tramwaju czy na ulicy często odwracamy wzrok, ale ta sama osoba w innym kostiumie wzbudza w nas skrajnie odmienną emocję. Jak zapewnia reżyser, pracownicy stowarzyszenia AD REM dali mu pełną wolność twórczą. Powstały dwa spoty, w których wzięli udział podopieczni Stowarzyszenia. - Wszystko było bardzo profesjonalnie przygotowane. Bartosz opowiedział dzieciom, na czym będzie polegała praca, starał się ich poznać, wszedł w nasze środowisko. Dzieci wróciły z tego planu dowartościowane, z pozytywną energią – dodaje Katarzyna Kumosińska.

Spoty w serwisie Youtube:

Wersja polska:
"AD REM - KLAUDIA" -> http://youtu.be/B9m3jHh4h68
"AD REM - ADRIAN" -> http://youtu.be/KBG-dMteG_Q

Wersja angielska:
"AD REM - GIRL" -> http://youtu.be/PJy_Z1xiIuA
"AD REM - BOY" -> http://youtu.be/nb4-G3Vw4mg