KOŃSKI OGON Justyny Łuczaj-Salej "Goes to Cannes"
Wszystkie newsy
ENGLISH
1
24. 06. 2020. Wydział
Reżyseria

Debiut fabularny KOŃSKI OGON Justyny Łuczaj-Salej, produkowany przez Studio Filmowe INDEKS, znalazł się w prestiżowym programie GOES TO CANNES międzynarodowych targów MARCHÉ DU FILM.

Festiwal filmowy w Cannes to najważniejsze wydarzenie dla całej branży. W tych trudnych czasach niewiele się zmieniło - nadal czekamy na filmowe objawienia. Pierwszym krokiem na ich drodze mogą być największe targi filmowe w Cannes, Marché du Film, które w tym roku odbędą się online.
Częścią tych targów jest program Goes to Cannes, do którego zaproszone zostały najważniejsze festiwale, w tym Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty.
Każdy z nich przedstawi zagranicznej branży wyselekcjonowane filmy, które nie mają jeszcze agentów sprzedaży, dystrybutorów czy wyznaczonej premiery festiwalowej.
Wśród wybranych do tegorocznej edycji polskich filmów na różnych etapach produkcji (works-in-progress), które zaprezentowane zostaną w programie New Horizons' Polish Days Goes to Cannes, znalazło się 5 projektów.

"Koński ogon" w reż. Justyny Łuczaj-Salej to kolejny film, po "Wieża. Jasny dzień." Jagody Szelc, produkowany przez Studio Filmowe INDEKS, działające przy Szkole Filmowej w Łodzi.
Podobnie jak "Wieża", także ten film jest debiutem i wpisuje się w ideę tworzenia artystycznego, odważnego i autorskiego kina.
"Koński ogon" to historia w klimacie neo-noir, oparta na micie o Edypie.
Główny bohater - Maj - to dwudziestoletni sierota-wyrzutek. Mitologiczna Jokasta to prostytutka, która po latach nieobecności wraca z Wiednia do rodzinnego miasta. Lajos to z kolei miejscowy policjant, "król porządku", który podejrzewa Maja o dokonanie gwałtu na swojej żonie. Pełna napięcia atmosfera zagęszcza się jeszcze bardziej, gdy Maj zaprzyjaźnia się z córką policjanta i zgwałconej kobiety - dziesięcioletnią Dagmarą. Ich relacja, oparta na wyjątkowej wrażliwości i opozycji do zepsutego świata dorosłych, zostaje wystawiona na wyjątkowo ciężką próbę.

Justyna Łuczaj-Salej to reżyserka, scenarzystka i malarka.
Autorką zdjęć jest Małgorzata Szyłak ("Dzikie róże", "Komunia").
Montażystą filmu jest Paweł Laskowski, współpracujący m.in. z Wojciechem Smarzowskim ("Dom zły", "Drogówka", "Wołyń", "Kler"), zaś muzykę stworzył wielokrotnie nagradzany kompozytor i muzyk Mikołaj Trzaska.

Zamknięty pokaz New Horizons' Polish Days Goes to Cannes wyłącznie dla akredytowanych przedstawicieli międzynarodowej branży filmowej (selekcjonerów festiwalowych, agentów sprzedaży, dystrybutorów, producentów, etc.) odbędzie się online, 22 czerwca w godz. 12.00-14.00, podczas Marché du Film Online.

Zdjęcia: Alicia Devaux