W roli głównej: Kompozytor
Wszystkie newsy
ENGLISH
1
07. 03. 2018. Wydział
Reżyseria

W najbliższy czwartek (8 marca) masterclass z Bartoszem Chajdeckim, autorem muzyki m.in. do "Bogów" Łukasza Palkowskiego czy "Zwierząt" Grega Zglińskiego. Projekcja "Zwierząt" zaraz po spotkaniu.

Kino Szkoły Filmowej zaprasza na kompozytorskie masterclass z Bartoszem Chajdeckim, autorem muzyki do m.in. do filmów "Bogowie" i "Najlepszy" Łukasza Palkowskiego. Porozmawiamy o całym procesie komponowania muzyki do filmu.

Jak wygląda współpraca kompozytora z reżyserem? Czym różni się muzyka do filmu od sound designu? Skąd kompozytor czerpie inspirację? Jakie są ograniczenia w pracy kompozytora na polskim rynku produkcyjnym? W końcu jaką rolę pełni muzyka w gotowej produkcji? Do odpowiedzi na te pytania szykuje się Bartosz Chajdecki.

Po spotkaniu projekcja "Zwierząt" w reżyserii Grega Zglinskiego, przy którym praca kompozytora miała szczególnie interesujący przebieg /o czy w szczegółach nasz gość opowie osobiście/.

BARTOSZ CHAJDECKI
Urodził się w 1980 roku. Zaczął komponować mając 12 lat. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie. Pod koniec lat 90. pracował dla Yale School of Drama, New York School of Visual Arts czy Teatru Samuela Becketta w Londynie. W 2003 roku zaczął komponować muzykę do polskich seriali i spektakli. Komponował muzykę do takich filmów i seriali jak: "Czas honoru", "Chichot losu", "Misja Afganistan","Baczyński", "Chce się żyć", "Bogowie", "Moje córki krowy", "Jestem mordercą", "Najlepszy". Za soundtrack do "Czasu honoru" otrzymał nominację do nagrody IFMCA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Muzyki Filmowej) za najlepszą muzykę do serialu telewizyjnego.

"ZWIERZĘTA" - REŻ. GREG ZGLIŃSKI
"Zwierzęta" to historia małżeństwa, które przeżywa kryzys, dlatego postanawia wyjechać do Szwajcarii. On ma poznać smaki lokalnej kuchni i przenieść kulinarne inspiracje do własnej restauracji, ona chce wykorzystać sześć miesięcy na skończenie pisania książki. Gdy ich samochód zderza się z owcą, para zaczyna doświadczać dziwacznych wizji: żadne z nich nie wie, czy to, czego jest świadkiem, dzieje się tylko we własnej wyobraźni, w wyobraźni partnera, a może jest rzeczywistością?